Ta vsebina ni na voljo v izbranem jeziku, zato je zaenkrat na voljo v najbližjem razpoložljivem jeziku.

Modrost na delovnem mestu: intervju s Chipom Conleyjem

Strokovnjak s področja gostiteljske dejavnosti razpravlja o svoji novi knjigi in nam zaupa, zakaj je modrost pri sprejemanju gostov ključnega pomena.
Avtor: Airbnb, datum: 21. avg. 2018
Čas branja: 4 min
Posodobljeno 21. apr. 2021

Navdušeni smo, da lahko Chipa Conleyja poprosimo, naj z nami deli svoje misli o odnosu med modrostjo in delom ter o tem, kako je skupnost gostiteljev na Airbnbju pomagala oblikovati njegovo kariero. Chip je dolgoletni podjetnik s prenočitveno dejavnostjo, strateški svetovalec, avtor in zagovornik gostiteljev na Airbnbju. Njegov vložek v našo skupnost gostiteljev ima globoke korenine in predstavlja trajno zapuščino. Njegova nova knjiga, Wisdom@Work: The Making of a Modern Elder, napoveduje preoblikovanje ideje o staranju: to je priložnost za delitev znanja, pa tudi za vrnitev v študentske čase.

Vprašanje: Že vrsto let vlagate v gostoljubje in v skupnost gostiteljev na Airbnbju. Kako je to delo navdihnilo modrost, o kateri govorite v vaši novi knjigi?
Chip Conley:
»Naj za začetek povem, da pogrešam gostitelje v naši skupnosti. V tistih štirih letih, ko sem imel vodilno vlogo v podjetju, sem res rad potoval po svetu in se obenem učil iz izkušenj gostiteljev. Stari pregovor pravi, da pametni govorijo, modri pa poslušajo. Pri gostiteljih v naši skupnosti sem zaznal, da so dobri poslušalci in da tudi na izreden način prispevajo k skupnosti kot celoti. »Modra množica« (naša globalna skupnost gostiteljev) je v veliki meri prispevala k mojemu učenju in upam, da bodo gostitelji prepoznali nekatere svoje poglede v moji novi knjigi. Ta namreč orisuje, zakaj mora svet ceniti modrost, sploh zdaj, ko tehnologija zavzema vedno bolj dominantno vlogo.«

Vprašanje: Kaj se lahko gostitelji med opravljanjem svoje dejavnosti naučijo iz vašega pristopa k modrosti?
Conley:
»V zadnjih petih letih in pol pri Airbnbju (zadnje leto in pol sem prisoten kot svetovalec) je bilo prav zanimivo prispevati kot nekdo, ki je dvakrat starejši od povprečnega zaposlenega pri Airbnbju. Trudil sem se biti zagovornik naše skupnosti gostiteljev, zlasti tistih, ki so malce starejši. Brian in njegovi soustanovitelji so resnično veseli, da gostitelji, ki so stari 50 let ali več, od vseh demografskih skupin prejemajo najvišje ocene zadovoljstva gostov na Airbnbju. Možni razlogi za to so naslednji: ko postajamo starejši, imamo več časa, da se posvetimo svojim gostiteljskim veščinam, delamo na čustveni inteligenci, ki je ključna lastnost dobrega gostitelja, pa tudi pripravljeni smo se zavezati skrbi za goste za dlje časa, da si na tak način ustvarimo dodaten pokojninski prihodek. Mislim, da nobena starostna skupina nima monopola nad modrostjo, vendar pa gre za lastnost, ki jo lahko negujemo in sčasoma tudi izkoristimo njene prednosti.«

Vprašanje: Kako se je v vaših očeh spremenil koncept gostoljubja, če pogledate nazaj, ko ste bili stari 20, 30, 40 let, pa tudi kasneje? Se morda sploh ni?
Conley:
»Ko sem sredi svojih dvajsetih let (leta 1987) ustanovil podjetje Joie de Vivre Hospitality, sem trgu pravzaprav ponudil prvi butični hotel v ZDA. Takrat smo dokazovali, da vse večje število popotnikov želi imeti izkušnjo bivanja v hotelih, ki vključujejo lokalno skupnost in so prilagojeni njihovim potrebam. Zanimiv je podatek, da smo spremenili naziv naših receptorjev. Namesto »referentov« so postali »gostitelji«, tako da imam idejo o gostiteljski dejavnosti v krvi že 32 let. Podjetje sem vodil 24 let in v tem času smo na noge postavili 52 butičnih hotelov. Postalo je jasno, da so se tudi velike svetovne hotelske verige hotele preusmeriti k temu, da bi bile bolj podobne butičnim hotelom (ponudba v takšnih hotelih zajema bolj dovršeno oblikovane prostore, boljše restavracije in bare, ter več poudarka na doživetju lokalnega življenja itd.). Ko sem se pridružil Airbnbju kot vodja globalnega oddelka za gostoljubje in strategijo, sem ta novi val deljenja domov videl kot obsežno inovacijo na področju butičnih hotelov. Razcvet je še dodatno omogočila visoka tehnologija, saj je po njeni zaslugi Airbnb lahko to osredotočenost na lokalno gostoljubje ponesel na vse konce sveta. Ko me je Brian Chesky pred petimi leti in pol povabil, naj se pridružim podjetju, me je vprašal: »Te mika, da bi v prenočitveno dejavnost vnesel več demokracije?« Mislim, da sta Airbnb in naša izjemna skupnost gostiteljev dosegla prav to.«

Vprašanje: Kakšen nasvet bi dali novopečenemu gostitelju?
Conley:
»Najboljše gostitelje v naši skupnosti po svetu najpogosteje druži to, da so zelo dobro organizirani in da znajo goste resnično lepo sprejeti ter se vživeti vanje. Gre za različni sposobnosti in nekateri gostitelji bolje obvladajo prvo, nekateri pa drugo, vendar tisti, ki so vešči v obeh – včasih gre za par, ki lahko ponudi oboje – so zelo uspešni.«

Vprašanje: Chip, kakšne načrte imate? Kaj pričakujete od naslednjega življenjskega obdobja?
Conley:
»Še naprej bom strateški svetovalec Brianu in njegovi ekipi izkušenih posameznikov. Med pisanjem knjige Wisdom@Work sem spoznal, da veliko ljudi v srednjih letih in tudi kasneje razmišlja o tem, da bi na novo zasnovali svoja življenja in karierne poti. Dejansko pa imamo zelo malo virov, s katerimi bi lahko podprli ljudi, ki doživijo prebujenje v srednjih letih. Zato sem ustvaril prvo šolo na svetu za razvijanje modrosti v srednjih letih, t. i. Akademijo za starejše v sodobnem času, ki je namenjena temu, da študentom ponudi prostor in orodja, s katerimi bodo lahko začeli preoblikovati svoje življenjske izkušnje. Kampus leži ob plaži, eno uro severno od Cabo San Lucasa v južni Baji v Mehiki, tako da sem znova dejaven na področju prenočitvene dejavnosti. K nam prihajajo ljudje z vsega sveta.«

Več informacij o Chipovi knjigi in Akademiji za starejše v sodobnem času lahko preberete na njegovem spletnem mestu.

Informacije v tem članku so se od objave morda spremenile.

Airbnb
21. avg. 2018
Vam je to kaj pomagalo?